- today
- label Porady
- favorite 0 polubień
- remove_red_eye 314 odwiedzin

Prezentowanie treści multimedialnych na ekranach wielkoformatowych jest jednym z ważniejszych elementów wielu kampanii marketingowych. Jeśli urządzenia te są wyposażone w technologię digital signage, można zdalnie zarządzać wyświetlanymi na nich materiałami. Jednak aby zyskać szerokie możliwości personalizacji tych treści, należy zintegrować monitory z popularnymi narzędziami marketingowymi. W artykule wyjaśniamy, jak to zrobić i dlaczego warto – sprawdź już teraz!
Spis treści
- Czym jest digital signage?
- Dlaczego warto łączyć digital signage z innymi narzędziami?
- Jak wykorzystać platformy społecznościowe do promowania treści wyświetlanych na ekranach?
- Jak dane z CRM mogą pomóc w personalizacji treści na ekranach?
- Z czego korzystać, by zintegrować digital signage z narzędziami marketingowymi?
- Jesteś zainteresowany tematem? Skontaktuj się z doradcami iiyama
Czym jest digital signage?
To system służący do zdalnego zarządzania wieloma ekranami podłączonymi do jednej sieci – komunikacja odbywa się za pośrednictwem serwera. Dzięki niemu można w tym samym czasie zmienić treści pojawiające się na wszystkich podłączonych do niego wyświetlaczach lub tylko wybranych. Funkcja ta może być uruchamiana ręcznie bądź automatycznie w ramach wcześniej przygotowanego harmonogramu.
Dlaczego warto łączyć digital signage z innymi narzędziami?
Ekrany wyposażone w tę technologię mają szerokie zastosowanie w marketingu. Montuje się je np. na terenie galerii handlowych i używa m.in. do wyświetlania reklam. Jednak aby w pełni wykorzystać ich potencjał, warto połączyć je z innymi popularnymi narzędziami marketingowymi – platformami społecznościowymi oraz systemami CRM.
Dzięki temu rozwiązaniu zyskuje się możliwość:
-
personalizacji treści multimedialnych w czasie rzeczywistym – informacje można w dowolnym momencie precyzyjnie dopasowywać do preferencji konkretnej grupy klientów,
-
zwiększenia zaangażowania odbiorców treści pojawiających się na ekranach – np. wyświetlanie informacji zachęcających do interakcji,
-
dokładnego monitorowania efektywności prowadzonych kampanii marketingowych (dzięki połączeniu technologii digital signage z narzędziami analitycznymi).
Istotną korzyścią jest również oszczędność pieniędzy. Treści wyświetlane na standardowych ekranach trzeba aktualizować ręcznie na miejscu, co wiąże się z koniecznością zatrudniania wielu pracowników. W przypadku modeli z technologią digital signage odbywa się to zdalnie, dzięki czemu ich obsługa generuje znacznie niższe koszty.
Jak wykorzystać platformy społecznościowe do promowania treści wyświetlanych na ekranach?
Po takiej integracji na monitorach wykorzystujących technologię digital signage będą w czasie rzeczywistym wyświetlać się np. komentarze użytkowników profilu społecznościowego firmy lub publikowane na niej wpisy. Dzięki temu można m.in.:
-
zwiększać zaangażowanie odbiorców, zachęcając ich do opublikowania treści na profilu społecznościowych, gdyż od razu wyświetli się ona na ekranie,
-
budować pozytywny wizerunek firmy – pokazywanie pozytywnych reakcji oraz komentarzy,
-
na bieżąco informować o nowościach – np. aktualne promocje lub konkursy.
Jak dane z CRM mogą pomóc w personalizacji treści na ekranach?
System CRM jest obszernym źródłem wiedzy o klientach firmy. Gromadzone są w nim informacje dotyczące np. historii zakupów osób korzystających z oferty oraz ich indywidualnych preferencji. W efekcie połączenie go z technologią digital signage pozwala na precyzyjną personalizację treści pokazywanych na ekranach. Dzięki temu można np. wyświetlać oferty dopasowane do potrzeb konkretnej grupy odbiorców.
Umożliwia to także prezentowanie odmiennych treści na monitorach zależnie od ich lokalizacji. Na przykład reklama parawanów plażowych będzie cieszyć się większym zainteresowaniem nad morzem niż w górach, gdzie z kolei lepiej jest promować np. plecaki turystyczne.
Z czego korzystać, by zintegrować digital signage z narzędziami marketingowymi?
Jeśli zainwestujesz w ekrany digital signage od dobrego producenta, z pewnością będzie do nich dołączone specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające pełną integrację z powyższymi narzędziami marketingowymi. W większości przypadków wykorzystuje się do tego platformy zarządzania treścią (CMS). Są one niezwykle funkcjonalne i jednocześnie intuicyjne w obsłudze. Mają modułową budowę, co sprawia, że z łatwością można je skonfigurować oraz dopasować do potrzeb.
Jesteś zainteresowany tematem? Skontaktuj się z doradcami iiyama
Przekonaj się, jak wiele korzyści przynosi inwestycja w ekrany digital signage i zintegrowanie ich z narzędziami marketingowymi. Postaw na nowoczesne monitory iiyama, które są wyposażone w tę technologię. Kupując je, uzyskasz dostęp do specjalistycznego oprogramowania iiSignage², dzięki któremu będziesz mieć nieograniczone możliwości w zakresie zarządzania wyświetlaną treścią. Skontaktuj się z naszym doradcą, aby dowiedzieć się więcej na temat tych urządzeń!
Najnowsze wpisy