Digital signage – czym jest i co musisz o nim wiedzieć? Podpowiadamy! Cz. 2

W drugiej części naszego kompendium wiedzy o tej technologii skupiamy się na jej praktycznym wykorzystaniu. Jeśli trafiłeś do nas pierwszy raz, najpierw zapoznaj się z poprzednim artykułem, z którego dowiesz się m.in. czym jest digital signage. Poniżej specjaliści naszego sklepu z monitorami iiyama przedstawiają przykłady jej wykorzystania do prezentacji treści reklamowych, informacyjnych oraz dekoracyjnych – zapraszamy do lektury!

 

Jakie treści mogą przedstawiać ekrany z digital signage?

Największą zaletą tej technologii jest jej wszechstronność. Jak informują specjaliści naszego sklepu ze sprzętem iiyama, współpracujący z digital signage monitor reklamowy może służyć nie tylko do prezentacji treści marketingowych. Zależnie od potrzeb wyświetlisz na nim także m.in.:

  • komunikaty kierowane np. do pracowników firmy, pasażerów na dworcu kolejowym itp.,

  • ofertę restauracji,

  • grafiki dekoracyjne,

  • artystyczne instalacje – idealnie rozwiązanie np. do muzeów czy galerii sztuki.

W razie potrzeby wszystko to wzbogacisz materiałami dźwiękowymi. Co ważne, powyższe treści możesz prezentować zamiennie, dostosowując je do konkretnej sytuacji czy grupy odbiorców. Jednocześnie korzystając z tej technologii, zyskujesz ogromne możliwości w zakresie dzielenia powierzchni monitora reklamowego. Digital signage umożliwia podział wyświetlacza na strefy.

Na jakiej zasadzie działają ekrany z digital signage?

W najprostszej formie instalacja wykorzystująca tę technologię nie może działać bez kilku elementów. Chodzi tutaj głównie o same monitory reklamowe, a także CMS. W najnowszych modelach ekranów jest już wbudowane odpowiednie oprogramowanie. Co niezwykle istostne, pozwala ono na pracę w chmurze. Jest to zdecydowanie wygodniejsze rozwiązanie, ponieważ nie trzeba już zaopatrywać się w komputer, który służyłby za serwer. Właśnie takie urządzenia znajdziesz w sklepie iiyama!

Jak informują specjaliści naszego sklepu ze sprzętem iiyama, zasada działania takiego systemu jest prosta. Digital signage wystarczy podłączyć do Internetu, zalogować się do systemu CMS i zarządzać treściami, które mają się wyświetlać na ekranach przez stronę internetową. Wyposażenie urządzeń w gniazdo SDM pozwoliło na większą elastyczność i całkowitą kontrolę nad treściami bez konieczności podłączania komputera. Dzięki temu wszelkie modyfikacje w wyświetlanych grafikach można nanosić od razu przez CMS, co z pewnością przyda się w momencie dostrzeżenia ewentualnych błędów.

W jaki sposób można to wykorzystać? Wszystko zależy od Twoich potrzeb, gdyż na monitorach wyświetlisz zarówno treści reklamowe, jak i ważne informacje czy dekoracje.

Technologia wykorzystywana jest do komunikacji z klientami m.in. hoteli, turystami czy osobami przebywającymi w obiektach użyteczności publicznej, jak np. dworce kolejowe, szpitale, urzędy, a nawet i sądy oraz uczelnie. Nie można zapominać o restauracjach, gdzie od kilku lat menuboardy są już standardem. Z powodzeniem każdy zainteresowany może zapoznać się z najlepszymi okazjami czy też z całym menu.

W jaki sposób można wykorzystać digital signage w reklamie?

Pod kątem marketingu technologia ta umożliwia prezentację treści w formie wyjątkowo atrakcyjnej dla odbiorców. Zdecydowanie wyróżnia się na tle m.in. klasycznych ulotek, banerów czy folderów reklamowych. Korzystając z monitorów, infokiosków lub rzutników multimedialnych, możesz prezentować atrakcyjne dla oka statyczne lub dynamiczne grafiki wzbogacone materiałami dźwiękowymi. Aktywne promocje na tego typu ekranach z przyciągają uwagę klienta, szczególnie, że można je dostosować do danej grupy odbiorców. Są one zarządzane centralnie i mogą promować różne oferty w zależności od czasu i miejsca. Jak podkreślają specjaliści naszego sklepu z ekranami iiyama, digital signage umożliwia zmianę wyświetlanych treści „w locie”. Możesz więc elastycznie dostosowywać reklamy do grupy odbiorców.

digital-signage-wykorzystanie

W jaki sposób można wykorzystać digital signage w przekazie informacji?

Technologia ta świetnie nadaje się także do przekazywania ważnych komunikatów. Monitory współpracujące z digital signage, zamiast wyświetlać materiały reklamowe, mogą pokazywać informacje ważne dla pracowników firmy – np. terminy planowanych spotkań, urlopy członków zespołu, zbliżające się święta czy nawet aktualne promocji na stołówce. Oczywiście nie można zapominać także o możliwości zainstalowania ekranów w różnego rodzaju placówkach administracyjnych zarówno prywatnych, jak i publicznych.

W jaki sposób można wykorzystać digital signage w dekoracji lub instalacjach artystycznych?

W XXI wieku wyświetlacz doskonale sprawdza się w roli ozdoby. Na monitorze wyświetlisz dekoracyjne grafiki czy instalacje artystyczne wzbogacające fasadę budynku bądź urozmaicające jego wnętrze. Oczywiście dzięki technologii digital signage w razie potrzeby wszystko to połączysz np. z treściami reklamowymi, dzieląc ekran na strefy według własnego uznania.

Wybierz na sprawdzone rozwiązania od iiyama!

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał digital signage, musisz mocno skupić się na jakości wyświetlaczy używanych do prezentacji treści. Monitory reklamowe powinny być przystosowane do pracy w trybie ciągłym i wyposażone w nowoczesne matryce. W naszym sklepie iiyama-sklep.pl znajdziesz takie ekrany – już teraz zapoznaj się z ofertą! Sprzedajemy m.in. modele wielkoformatowe cenionej na rynku marki iiyama, zapewniając profesjonalne wsparcie w wyborze.

Udostępnij ten wpis

Zobacz więcej wpisów