Digital signage – czym jest i co musisz o nim wiedzieć? Podpowiadamy! Cz. 1

Jeśli szukasz skutecznych nośników treści marketingowych w budynkach czy miejscach użytku publicznego, być może słyszałeś już o tzw. cyfrowych szyldach. To technologia znana w Polsce i na całym świecie pod nazwą digital signage. Umożliwia prezentację materiałów promocyjnych z wykorzystaniem urządzeń wyświetlających, w tym monitorów reklamowych. Ponieważ cieszy się rosnącą popularnością, przygotowaliśmy dwuczęściowe kompendium wiedzy na jej temat. W tym artykule specjaliści naszego sklepu ze sprzętem iiyama wyjaśniają, czym jest oraz jakie ma zalety – zapraszamy do lektury!

 

Digital signage, czyli co?

Wspomniane już określenie cyfrowego szyldu jest bezpośrednim tłumaczeniem angielskich słów tworzących nazwę tej technologii. Przywodzi na myśl skojarzenia z marketingiem, ale w rzeczywistości digital signage ma szersze zastosowanie. Umożliwia bowiem wyświetlanie treści:

  • reklamowych,

  • informacyjnych – np. w przypadku dworców kolejowych na monitorach mogą pojawiać się informacje o opóźnieniach pociągów czy godzinach ich odjazdu,

  • w formie komunikatów kierowanych np. do pracowników przedsiębiorstwa.

Czym w praktyce jest ta technologia? Jak informują specjaliści naszego sklepu z ekranami iiyama, tworzy ona sieć urządzeń wyświetlających powyższe informacje. Jej serce tworzy chmura połączona z grupą monitorów reklamowych (lokalnie poprzez LAN lub z wykorzystaniem internetu), dzięki czemu zarządzanie digital signage jest niezwykle proste i przyjemne. Tym samym wyświetlacze mogą być nawet rozmieszczone w różnych, bardzo oddalonych od siebie lokalizacjach, a kontrola nad nim sprawowana jest z dowolnego miejsca.

Czym charakteryzuje się digital signage?

Planując wykorzystanie tej technologii, musisz wiedzieć, czym charakteryzuje się dobra sieć digital signage. Powinieneś wykorzystywać dobrej klasy oprogramowania, które daje dostęp do ogromnych możliwości w zakresie kreowania treści wyświetlanych np. na monitorach reklamowych. W przypadku ekranów od iiyama jest ono już wgrane w te urządzenia, dzięki czemu nie musisz się tym martwić!

Kolejna kwestia związana jest z niezawodnością takiego systemu. Muszą tworzyć go dobrej jakości wyświetlacze. Wynika to m.in. z faktu, że nierzadko pracują one 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.

Specjaliści naszego sklepu iiyama radzą także wiele uwagi poświęcić parametrom technicznym ekranów wykorzystywanych w ramach sieci digital signage. Monitor reklamowy powinien być czytelny, mając odpowiedniej klasy matrycę o przekątnej dostosowanej do miejsca jego montażu. Na przykład duży doskonale sprawdzi się na dworcowym peronie, a mały na pasażu galerii handlowej.

Jakie są zalety digital signage?

Popularność tej technologii wynika z licznych jej zalet, które mocno wyróżniają ją na tle tradycyjnych nośników informacji, jak np. ulotki czy plakaty. Digital signage to przede wszystkim:

  • ogromna swoboda w zakresie kreowania formy prezentowanych treści – materiały wideo, specjalne efekty wizualne, a także dobrze znane z telewizji przesuwające się paski tekstowe to tylko niektóre z możliwości, jakich można się spodziewać po tego typu ekranach,

  • pełna kontrola nad rodzajem informacji pojawiających się np. na monitorach reklamowych – można m.in. zmieniać je o określonych godzinach, ustawić czas prezentacji danej grafiki czy dostosowywać do konkretnej grupy odbiorców,

  • dowolność w zakresie wykorzystania powierzchni wyświetlacza – np. podział ekranu w celu jednoczesnego pokazywania komunikatów dla klientów sklepu i materiałów marketingowych.

zastosowanie-digital-signage

Dlaczego powstało rozwiązanie digital signage?

Jak informują specjaliści naszego sklepu z urządzeniami marki iiyama, technologia ta powstała jako odpowiedź na… powszechne znudzenie reklamą. Każdego dnia jesteśmy atakowani ogromną ilością treści marketingowych, dlatego tradycyjne formy ich przekazu często kompletnie ignorujemy.

Digital signage skupia się na nowoczesnych technologiach – monitorach reklamowych i tablicach interaktywnych. Daje to ogromne możliwości w zakresie kreowania formy przekazu informacji, które m.in. świecąc i emanując żywymi kolorami, przyciągają do siebie wzrok.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj nasz kolejny artykuł!

Jeśli zainteresowała Cię ta technologia, koniecznie przeczytaj drugą część naszego kompendium wiedzy na temat digital signage. Znajdziesz tam konkretne przykłady jej wykorzystania! Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszego sklepu iiyama-sklep.pl. Zamówisz tu zarówno wysokiej klasy monitory reklamowe marki iiyama, jak i inne ich rodzaje, w tym biurowe czy gamingowe – przejrzyj cały asortyment!

Udostępnij ten wpis

Zobacz więcej wpisów